Nazad na vijesti
Objava za medije - AmCham-ov poslovni ručak „Upravljanje konkurentnošću i privlačenje izravnih stranih ulaganja“
13. listopad 2021.

Objava za medije - AmCham-ov poslovni ručak „Upravljanje konkurentnošću i privlačenje izravnih stranih ulaganja“

Reforme i stabilnost uvjeta poslovanja ključni preduvjeti daljnjeg razvoja

„U svijetu vlada negativna investicijska klima uslijed posljedica pandemije C-19. Ulagači su oprezniji jer se spremaju na dugoročniji oporavak investicijskih ciklusa. Hrvatska mora podići razinu konkurentnosti i tehnološkog razvoja, a fokus treba biti na industrije s visokom dodanom vrijednošću koje su uspješne u privlačenju inozemnih investicija. Hrvatska inače ima samo jednu objektivnu slabost, a to je veličina domaćeg tržišta, sve ostalo se može riješiti. Pragmatičnim pristupom moguće je ostvariti dodatne investicijske potencijale već u razdoblju od jedne godine.“, istaknuo je Marko Derča, partner, Kearney u uvodnom govoru na poslovnom ručku „Upravljanje konkurentnošću i privlačenje izravnih stranih ulaganja“ koje je održala Američka gospodarska komora u Hrvatskoj (AmCham).

Nakon uvodnog obraćanja Marka Derče uslijedila je panel rasprava na kojoj su sudjelovali Ana Čulo, načelnica Sektora za investicije, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, Josip Funda, glavni ekonomist, Svjetska banka, Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, BiH i Sloveniju i John Gašparac, glavni partner, PwC Hrvatska koji su među ostalim raspravljali o prilikama u području ulaganja, konkurentnosti i produktivnosti Hrvatske u usporedbi sa zemljama SIE, uključivanju u globalne lance vrijednosti i izazovima i prednostima ulaganja u RH.

“Globalna prepoznatljivost preduvjet je za povećanje ulaganja i izvoza i zato kontinuirano radimo na jačanju vidljivosti i prepoznatljivosti Republike Hrvatske kao privlačne investicijske i poslovne destinacije na europskoj i globalnoj razini.”, rekla je Ana Čulo, načelnica Sektora za investicije, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja.

Sudionici panel rasprave su se složili da su reforme i stabilnost uvjeta poslovanja ključni preduvjeti za daljnji razvoj i privlačenje kako domaćih tako i stranih ulaganja.

Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria je naglasila kako su za svaku investiciju važni okruženje i uvjeti poslovanja zbog čega je bitno sustavno raditi na poboljšanju konkurentnosti i uklanjanju znanih nedostataka. Stabilnost je ključna i to ona zakonska, porezna i politička. Česte porezne promjene, osobito ako ne znače rasterećenje, utječu na stabilnost uvjeta poslovanja.

S izlaganjem Ruže Tomić-Fontana se složio i John Gašparac, glavni partner, PwC Hrvatska, te dodao „Privlačenje stranih ulaganja od iznimne je važnosti za hrvatsko gospodarstvo, ne samo tijekom i nakon pandemije COVID-19, nego neprestano. Konkurencija se za strane ulagače tijekom pandemije samo pojačala i očito je da Hrvatska mora biti u najboljoj formi kako bi uspjela privući takva ulaganja u trenutačnom okruženju. To znači da se kriteriji koje zajednica stranih investitora smatra dobrima i transparentnima kao što su lakoća poslovanja, digitalna mobilnost ljudi, zadržavanje lokalnih talenata i troškovi poslovanja (porezi), te dostupnost fondova EU, da navedemo tek nekoliko, moraju neprestano pratiti i revidirati kako bi se osiguralo da je Hrvatska konkurentna. Što bolje upravljamo svojim poslovnim okruženjem, bit ćemo uspješniji i konkurentniji u privlačenju ne samo stranih ulaganja, već i zadržavanju lokalnih i već postojećih ulaganja.“.

Reforme kojima se stvara bolja poslovna klima ključne su kako za domaće tako i za potencijalne strane ulagače. Pritom se kao prioriteti nameću povećanje efikasnosti pravosuđa, smanjenje birokracije i podizanje kvalitete obrazovanja. Nadalje, dodatnu priliku treba tražiti u preslagivanjima globalnih lanaca vrijednosti, što bi u narednim godinama moglo dovesti i do novog vala inozemnih ulaganja zaključio je Josip Funda, glavni ekonomist, Svjetska banka.

Učlanite se

Pridružite se vodećoj međunarodnoj poslovnoj zajednici u Hrvatskoj.

Od 1998. godine AmCham Hrvatska predstavlja poslovne interese američkih, međunarodnih i hrvatskih poduzeća. S 326 članova, koji zapošljavaju više od 95.000 osoba, glas smo međunarodnih poduzeća u Hrvatskoj. Prvi smo izbor međunarodnih poduzeća u zagovaranju javnih politika.

pridružite nam se