Važni koraci Hrvatske pošte prema održivom poslovanju
U poštanskom sektoru i logističkoj industriji izazovi su konstanta i sve brže se izmjenjuju. Najveći i dugoročni izazov je balansiranje između velikog rasta paketnog poslovanja te smanjenja negativnog utjecaja na okoliš.
U pitanju je izazov koji će sljedećih godina odrediti smjer čitavoga gospodarstva. Hrvatska pošta ove je godine napravila nekoliko važnih koraka u smjeru transformacije poslovanja u „zeleno“ i održivo.
Voznom parku Hrvatske pošte početkom ljeta je priključeno još 100 električnih mopeda marke Silence SO2. Poštanski vozni park sada ima 423 električna vozila što ga čini najvećim „zelenim“ voznim parkom u Hrvatskoj. Zahvaljujući novim električnim vozilima Pošta će ove godine smanjiti emisije CO2 za više od 1300 tona. Hrvatska pošta razvija i vlastitu mrežu punionica za električna vozila koje se nalaze u sklopu sortirnih i dostavnih centara te poslovnih objekata. Dosad je postavljeno više od 60 punionica, a do kraja godine bit će ih više od 80. Punionice će se nalaziti u 18 gradova, od Osijeka do Dubrovnika čime će se osigurati preduvjeti za širenje flote električnih vozila diljem Hrvatske.
U svibnju je postavljen i 300. paketomat čime je dovršena mreža poštanskog zelenog dostavnog kanala. Paketomati su važni u kontekstu održivog poslovanja jer se njihovim korištenjem smanjuju emisije CO2 na način da se povećava postotak uručenja u prvom pokušaju, a dostavna vozila trebaju obići manje lokacija. Paketomati su danas dostupni diljem Hrvatske, uključujući i otoke Korčulu, Hvar, Brač, Pag, Vir, Krk i Lošinj, a nalaze se na frekventnim i lako dostupnim lokacijama.
Hrvatska pošta definirala je novu strategiju za razdoblje do 2025., sa smjerom do 2030. koja će služiti kao temelj i smjernica za daljnji razvoj održivog poslovanja, a poseban fokus stavljen je na „zelenu“ tranziciju i korisničko iskustvo. Okolišno, društveno i korporativno upravljanje podijeljeno je na četiri glavna stupa razvoja: gospodarstvo, okoliš, društvo, i radnici.