Preporuke za razvoj poduzetništva u Hrvatskoj kroz aktivnosti direktne prodaje
Preporuke za razvoj poduzetništva u Hrvatskoj kroz aktivnosti direktne prodaje
Direktna prodaja je metoda distribucije koja se temelji na osobnom kontaktu s kupcima putem mreže samozaposlenih prodavača.
Globalno bilježi snažan rast (183 mlrd. USD prometa, 103 milijuna uključenih osoba), dok u Hrvatskoj od 2010. do 2015. bilježi pad od 24%. Uzrok su porezne, regulatorne i administrativne prepreke koje obeshrabruju razvoj tržišta.
AmCham preporučuje:
- Razvoj pravnog okvira – ponovno uvođenje definicije i pravila za direktnu prodaju u Zakon o trgovini i povezane propise.
- Pravedniji porezni model – neoporezivi prag za povremene djelatnosti, priznavanje troškova, niže porezne stope po uzoru na EU.
- Uklanjanje administrativnih prepreka – smanjenje doprinosa, pojednostavljenje registracije i uvjeta za strane tvrtke.
Cilj je potaknuti samozapošljavanje, fleksibilne oblike rada, poduzetništvo i povećati konkurentnost industrije, uz veće prihode državnog proračuna i veću potrošnju.