Preporuke za razvoj poduzetništva u Hrvatskoj kroz aktivnosti direktne prodaje

Preporuke za razvoj poduzetništva u Hrvatskoj kroz aktivnosti direktne prodaje

Direktna prodaja je metoda distribucije koja se temelji na osobnom kontaktu s kupcima putem mreže samozaposlenih prodavača.

Globalno bilježi snažan rast (183 mlrd. USD prometa, 103 milijuna uključenih osoba), dok u Hrvatskoj od 2010. do 2015. bilježi pad od 24%. Uzrok su porezne, regulatorne i administrativne prepreke koje obeshrabruju razvoj tržišta.

AmCham preporučuje:

  1. Razvoj pravnog okvira – ponovno uvođenje definicije i pravila za direktnu prodaju u Zakon o trgovini i povezane propise.
  2. Pravedniji porezni model – neoporezivi prag za povremene djelatnosti, priznavanje troškova, niže porezne stope po uzoru na EU.
  3. Uklanjanje administrativnih prepreka – smanjenje doprinosa, pojednostavljenje registracije i uvjeta za strane tvrtke.

Cilj je potaknuti samozapošljavanje, fleksibilne oblike rada, poduzetništvo i povećati konkurentnost industrije, uz veće prihode državnog proračuna i veću potrošnju.