Povratak u „novo normalno“ – slučaj Hrvatske

Odgovori bi trebali pomoći kompanijama da što kvalitetnije i jasnije komuniciraju s potrošačima, kako bi im ulile osjećaj sigurnosti, optimizma i povjerenja koje im trenutno nedostaje. Kroz šest ključnih tematskih područja koja analiziraju emocije, brige, očekivanja građana od kompanija i brendova, načine donošenja odluka i provođenje aktivnosti u „novom normalnom“, ovo istraživanje pokazuje da su nove okolnosti donijele promjene i nove emocije čak i pri običnom, svakodnevnom donošenju naizgled jednostavnih odluka, poput odlaska u kupovinu, slanja djece na igralište ili u školu te odlaska na putovanje s turističkom agencijom. Na pitanje čega se najviše boje u vrijeme nakon izbijanja pandemije, građani odgovaraju da im je najbitnija ekonomska sigurnost te da strahuju od manjih plaća, gubitka posla ili slabijeg životnog standarda. Očekuju pritom puno od kompanija – da omoguće rad od kuće, da brinu o sigurnosti i zdravlju svojih zaposlenika, ali i da dodatno ulažu u razvoj, znanje i kompetencije, što je sigurno pojedinačno najvažniji odgovor ovog istraživanja. Uz to, građani od kompanija očekuju da u budućnosti razmišljaju šire od svojeg profita i budu više usmjerene na dobrobit zajednice pa su i spremniji podržavati upravo takve brendove koji vode brigu o okoliš ili imaju čvrste stavove o društvenim i gospodarskim pitanjima s kojima se onda oni, kao potrošači, mogu poistovjetiti. Građani sve više smatraju da i kompanije moraju biti dio održivih budućih rješenja, a ne tu ulogu samo prepustiti vladama. Koliko god bili i dalje oprezni prilikom odlazaka u kafiće i restorane ili u planiranju putovanja, većina potrošača nastoji živjeti što normalnije, zadržavajući svoje rituale bez obzira na okolnosti. Popuštanje mjera donosi im optimizam da se život lagano vraća u normalu ili barem spoznaju da se oni lagano navikavaju na neku „novu normalu“.

Cijelo istraživanje možete zatražiti od agencije Alpheus Public Affairs, na mail zdravko.ivic@alpheus.hr.